Kuva: Mika Pakarinen / Gasum Veimme ravinnekiertotukien ensimmäinen hakukierroksen onnistuneesti maaliin viime vuoden keväällä. Haku toteutettiin Valtiokonttorin uusissa valtionavustuspalveluissa. Toteutus onnistui hyvin, jopa yli odotustemme,..

Yhteiskunnan hyväksi, asiakkaitamme kuunnellen.
Valtiokonttori bloggaa ajankohtaisista teemoista.
Yhteensä 114 blogikirjoitusta
Kuva: Mika Pakarinen / Gasum Veimme ravinnekiertotukien ensimmäinen hakukierroksen onnistuneesti maaliin viime vuoden keväällä. Haku toteutettiin Valtiokonttorin uusissa valtionavustuspalveluissa. Toteutus onnistui hyvin, jopa yli odotustemme,..
Haeavustuksia.fi-palvelussa valtionavustusta hakeva organisaatio voi olla esimerkiksi kunta, yhdistys, yliopisto, yritys tai säätiö. Palvelussa toimivat ihmiset, eivät organisaatiot Palvelussa voi myös asioida monella tapaa: täyttää..
Jos olet joutunut rikoksen uhriksi, voit saada korvausta valtion varoista. Korvaukset myöntää Valtiokonttori rikosvahinkolain perusteella. Valtion maksama korvaus on toissijainen, mikä tarkoittaa sitä, että ennen Valtiokonttoria korvausta on haettava..
Valtiokonttorin yhtenä tehtävänä on ohjata valtion maksuliikettä. Siihen sisältyy esimerkiksi valtion maksuliikkeeseen liittyvien prosessien kehittäminen ja valtion kirjanpitoyksiköiden ohjaaminen. Mitä tällä tarkoitetaan ja onko sillä..
Aloitin tänä talvena jääkiipeilyn. Jäätä pitkin noustaan jäähakkuja ja -rautoja apuna käyttäen. Kalliokiipeilystä poiketen jääkiipeilyssä putoaminen ei ole suotavaa, vaan kiivettävä reitti on valikoitava oma..
Minkä tahansa uuden teknologian laaja käyttöönotto on iso ponnistus. Peppol-verkko ei sinänsä ole uusi, mutta meillä Suomessa se on aiemmin käynyt vajaakäytöllä keskittyen lähinnä laskujen..
”Knowledge speaks, but wisdom listens” -Jimi Hendrix Yrityksen digitalous -hankkeessa on edistetty organisaatioiden välistä verkkolaskutusta ja sähköistä kuluttajalaskutusta. Kuluttajalaskutuksessa piilee yritysten näkökulmasta vielä merkittävä potentiaali..
Valtiokonttorin strategian mukaan tavoittelemme erinomaista asiakaskokemusta ja lupaamme, että ”Palvelumme ovat asiakkaille sujuvia, selkeitä ja helposti saatavilla”. Erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseksi teemme yhteistyötä kolmella tasolla: suoraan..
Valtiokonttorin yhtenä asiakasryhmänä ovat kaikki varusmies- ja siviilipalvelusta suorittavat, mitä ei välttämättä heti tule ajatelleeksi. Palveluiden tuottaminen ja etenkin niistä viestiminen kohderyhmälle, joka kattaa vähintään..
Tiedätkö, kuinka paljon Suomen julkisessa hallinnossa on organisaatiota? Ei se mitään, en minäkään tiennyt – kunnes nyt, kun olemme sen selvittäneet. Olemme merkittävän äärellä, kun..
Vastuullisuus on nykymaailmassa jatkuvasti esillä – ja hyvä niin. Päivittäin voi lukea lehdistä ja sosiaalisesta mediasta, miten ihmisten tulisi toimia vastuullisemmin eri osa-alueilla elämässään. Vastuullisuudella..
Tekoäly ja tietojohtaminen sekä puhuttavat että teettävät laajasti kehittämistoimia yhteiskunnan eri sektoreiden ja toimijoiden parissa. Tiedon tehokkaan hyödyntämisen edellytyksenä on systemaattinen tiedonhallinta. Puutteellinen, tai puutteellisesti..
Ilmoitukset