Hyppää sisältöön

Etuus- ja eläketiedot Tulorekisterissä 1.1.2021 alkaen

Tulorekisteri on Verohallinnon ylläpitämä kansallinen sähköinen tietokanta, joka sisältää eri viranomaisten tuottamat kattavat palkka-, eläke- ja etuustiedot yksilötasolla. Tulorekisteriin on vuoden 2019 alusta lukien ilmoitettu Suomessa ansaitut palkkatiedot, ja vuoden 2021 alusta lukien Tulorekisteriin ilmoitetaan myös etuus- ja korvaustietoja.

Valtiokonttori käyttää Tulorekisterin tulotietoja korvauskäsittelyssään etuuksien ja korvausten summien määrittelyssä. Korvaus- ja vahinkopalveluiden asiakkaidemme näkökulmasta vuodenvaihteen muutoksella etuus- ja korvaustietojen ilmoittamisessa ei ole vaikutusta.

Valtiokonttori saa korvausten määrittämiseksi tarvittavat palkka- ja etuustiedot Tulorekisteristä sellaisenaan kuin palkan- tai etuudenmaksaja on ne Tulorekisteriin ilmoittanut. Mikäli havaitset, että Valtiokonttorin antama päätös perustuisi virheellisiin palkka- tai etuustietoihin, niin olethan yhteydessä tulotietojen korjaamiseksi suoraan palkan-/etuudenmaksajaan. Valtiokonttori voi korjata päätöksen, kun korjatut tiedot ilmenevät Tulorekisteristä.

Lisätietoa Tulorekisteristä >

Kohderyhmä: Henkilöasiakkaat

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset