D9-digitiimin asiantuntijat auttavat kehittämään julkisia palveluja asiakaslähtöisesti  (17.2.2017)

Digitalisaation tuki D9

Valtiokonttorin D9-digitiimi aloittaa täydessä vahvuudessaan maaliskuussa, jolloin tiimissä työskentelee kahdeksan henkilöä. Digitiimin jäsenet toimivat valtionhallinnon sisäisinä konsultteina. He vauhdittavat julkisten palvelujen digitalisaatiota tarjoamalla tukea ja asiantuntemusta digitalisaatiohankkeiden läpivientiin.  

— Maaliskuussa digitiimi laittaa kädet saveen valtionhallinnon digitalisoimisen edistämiseksi. Tehtävänämme on varmistaa hyvä asiakaskokemus: tuemme julkisten palvelujen kehittämistä asiakkaiden elämäntapahtumien ja tarpeiden näkökulmasta. Hyvä asiakaskokemus edellyttää myös tiedon tehokasta käyttöä yli hallinnonrajojen, kertoo tiimin vetäjä, digijohtaja Nina Nissilä.

D9-digitiimissä oli kuusi avointa tehtävää joulu-tammikuussa. Niitä haki noin 200 henkilöä.

— Digitiimiin on valikoitunut mahtavia ammattilaisia ja intohimoisia julkishallinnon kehittäjiä. Osa tiimin jäsenistä on työskennellyt julkishallinnossa ja osa yksityisellä sektorilla. Tiimissä on laajaa kokemusta muutoshankkeiden läpiviennistä, palvelujen asiakaslähtöisestä kehittämisestä, palveluarkkitehtuurista ja palvelumuotoilusta, sanoo Nina Nissilä.

D9-digitiimiin kuuluvat:

  • Nina Nissilä, tiimin vetäjä, digijohtaja
  • Iina Airaksinen, palvelumuotoilun suunnittelija
  • Sirpa Fourastie, hankejohtaja
  • Martti Kallavuo, hankejohtaja
  • Maria Leinvuo, palvelumuotoilun asiantuntija
  • Anni Leppänen, kokeilukehittämisen asiantuntija
  • Janne Pulkkinen, johtava palveluarkkitehti
  • Helena Ronkainen, viestintäasiantuntija.

D9-digitiimin nimi tulee yhdeksästä digitalisoinnin periaatteesta, joiden mukaan julkisia palveluja kehitetään.

Lisätietoja:
digijohtaja Nina Nissilä, puhelin 045 173 3713, sähköposti: nina.nissila(at)valtiokonttori.fi



Julkaistu 17.2.2017 klo 11.55 , päivitetty 16.3.2017 klo 12.39

Takaisin sivun alkuun

Anna palautetta

Viesti koskee


Yhteystiedot