Hyppää sisältöön

Kustannustukihankkeen asiointipalvelu on Suomen paras asiakasteko 2020

Valtiokonttorin kustannustukihankkeen asiointipalvelu on voittanut Suomen paras asiakasteko 2020 -palkinnon. Palkinnolla annetaan tunnustusta organisaatioille, jotka ovat auttaneet unohtumattomien asiakkuuskokemusten aikaansaamisessa erilaisissa asiakaskohtaamisissa. Palkinnon saajat julkistetaan vuosittain osana 6.10. järjestettävää kansainvälistä asiakaskokemusten päivää, joka järjestettiin tänä vuonna kahdeksatta kertaa.

Suomen paras asiakasteko -palkinnon saajan valitsi CXPA Finland ja sen yhteistyökumppaneista koostuva asiantuntijaraati.

Poikkeuksellinen hanke poikkeuksellisessa tilanteessa

Kustannustukihankkeen asiointipalvelu valikoitui palkinnon voittajaksi lukuisten ehdotusten joukosta. Kustannustuki oli tarkoitettu koronasta kärsineiden yritysten tueksi. Valtiokonttori vastasi kustannustuen maksatuksesta.

CXPA:n toiminnanjohtaja Sirte Pihlajan mukaan kustannustuen asiointipalvelun valinta palkinnon voittajaksi oli helppo: ”Arvostamme erityisesti sitä, miten asiakasajattelu ja -kokemus ovat tässä hankkeessa olleet alusta asti mielessä ja toteutusta vietiin eteenpäin yhtä aikaa lainsäädännön laatimisen kanssa.
Tämä on poikkeuksellinen hanke ja tällaisia urotekoja tässä poikkeustilanteessa on tarvittu.”

Valtiokonttori iloitsee tästä palkinnosta, joka on hieno tunnustus koko kustannustuessa mukana olleelle työryhmälle: ”On aivan mahtavaa saada tunnustus työstä kaikkensa peliin laittaneelle tiimille. Tämä palkittu asiakastekomme oli pelastustehtävä poikkeuksellisen kriisin keskellä. Elämme ajassa, jossa pitää
jokaisessa tehtävässä nyt tehdä parhaansa muiden eteen”, kommentoi kustannustuen hankejohtaja Laura Sorva.

Näin kustannustuen palveluhanke jatkuu

Lähes kaikki kustannustukihakemukset on saatu käsiteltyä. Ajankohtaiset tiedot maksetusta kustannustuesta löydät kustannustuen tilastosivulta.

Valtiokonttorin tehtävänä on muiden koronatilanteeseen liittyvien tukien yhteensovittaminen yritysten määräaikaisen kustannustuen kanssa. Tämä tarkoittaa sitä, että muut tuet vähennetään kustannustuesta kokonaan tai osittain laissa säädetyn mukaisesti.

Valtiokonttori jatkaa työtään tukien yhteensovittamisen parissa loppuvuoden ajan.

Mahdollinen uusi yritystuki

Hallitus suunnittelee uutta koronatilanteeseen liittyvää tukea yrityksille. Myös uuden tuen toimeenpanijaksi on kaavailtu Valtiokonttoria. Saadakseen tietoa uudesta tuesta kannattaa seurata työ- ja elinkeinoministeriön tiedottamista.

Valtiokonttori on toimittanut kesällä haettavana olleesta kustannustuesta saamansa asiakaspalautteen tiedoksi valtiovarainministeriölle ja työ- ja elinkeinoministeriölle. Palaute on siten lainvalmistelijoiden tiedossa mahdollista uutta tukea varten.

Tiedotamme tilanteen etenemisestä heti kun se on mahdollista.

Lisätietoja medialle

Toimialajohtaja Jyri Tapper, puh. +358 29 550 2950
Hankejohtaja Laura Sorva, puh. +358 295 502 033

CXPA Finland on kansainvälisen Customer Experience Professionals Associationin (CXPA) paikallisjärjestö Suomessa. Se toimii asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisönä tavoitteenaan saada yritykset tarjoamaan yhä parempia asiakkuuskokemuksia ja kasvattamaan menestystään.

www.cxpa.fi >

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset