Hyppää sisältöön

­­­­Itsearviointityökalu auttaa tunnistamaan ja kehittämään hankintaosaamista

Julkisen hankintatoimen tehtävissä työskentelevillä asiantuntijoilla ja julkisilla hankintayksiköillä on ollut jo puoli vuotta mahdollisuus hyödyntää hankintaosaamisen itsearviointityökalua hankintaosaamisen tunnistamisen ja kehittämisen tukena.

Työkalun avulla voi

  • kartoittaa hankintaosaamisen nykytason
  • tunnistaa hankintaosaamiseen kohdistuvia kehittymistarpeita
  • seurata hankintaosaamisen kehittymistä.

Hankintaosaamisen itsearviointityökalun ruotsinkielinen versio julkaistaan niin, että sen saa käyttöön kesän 2023 jälkeen.

Itsearviointityökalun jatkokehittäminen käynnistynyt

Vaikka itsearviointityökalun suomenkielisen version käyttöönotosta on vasta puoli vuotta, työkalun kehittäminen on jo käynnistynyt. Kehittämistyön tavoitteena on tehdä työkalusta entistä helppokäyttöisempi. Nyt tehtävässä työssä ei oteta kantaa itsearviointityökalun sisältöön, kuten esimerkiksi itsearvioinnin kysymyksiin tai vastausvaihtoehtoihin. Kehitystyön tavoitteena on välittää kyselytyökalun toimittajalle selkeät kehittämiskohteet kevään 2023 aikana. Muutokset työkaluun on tarkoitus toteuttaa syksyllä 2023.

Kiinnostaako sinua itsearviointityökalun kehittämistyöhön osallistuminen? Asiakkaille järjestetään kaksi työpajaa, jotka ajoittuvat maaliskuun loppuun. Ilmoittaudu työpajaan kertomalla kiinnostuksesi meille sähköpostitse hankintatoimi@valtiokonttori.fi, niin lähetämme osallistumislinkin.

Tukea itsearviointityökalun käyttöönottoon

Valtiokonttorin verkkosivuilta löytyy kaikki tarvittava tieto itsearviointityökalun käyttöönottamiseksi. Sivuston ruotsinkielinen versio valmistuu kevään 2023 aikana palvelemaan työkalun ruotsinkielisen version käyttöönottoa.

Hankinta-Suomi ja Valtiokonttori järjestävät itsearviointityökalusta kaksi samansisältöistä webinaaria keväällä 2023. Webinaarit on tarkoitettu hankintayksiköissä julkisten hankintojen parissa työskenteleville ja työkalun käyttöönotosta kiinnostuneille henkilöille. Webinaareissa käydään läpi muun muassa se, miten työkalu otetaan käyttöön ja mitkä ovat sen hyödyt.

Toinen webinaareista pidetään keskiviikkona 15.3.2023 ja siihen ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä.

Työkalu ja webinaarit ovat maksuttomia ja ne on suunnattu kaikille julkisen hankintatoimen tehtävissä työskenteleville. Julkisen hankintatoimen tehtävissä työskentelevät henkilöt ja julkiset hankintayksiköt saavat linkin työkaluun pyytämällä sen osoitteesta hankintatoimi(at)valtiokonttori.fi.

Lisätiedot:
hankintatoimi(at)valtiokonttori.fi

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset