Hyppää sisältöön

Suomi.fi-maksujen käyttäjätarinoita Turusta, Kajaanista ja Traficomista

"Suomi.fi-maksut ovat olleet asiakkaillemme sujuva tapa hoitaa verkkomaksaminen", digitaalisten palvelujen kehittäjänä työskentelevä Maaria Toikka Traficomista sanoo.

”Suomi.fi-maksut ovat olleet asiakkaillemme sujuva tapa hoitaa verkkomaksaminen”, digitaalisten palvelujen kehittäjänä työskentelevä Maaria Toikka Traficomista sanoo.

 

Onnistuuko organisaatiosi palveluissa verkkomaksaminen? Suomi.fi-maksut on koko julkishallinnon käyttöön tarkoitettu verkkomaksamisen kokoamis- ja hallinnointipalvelu, joka säästää organisaation taloushallinnon resursseja. Palvelun käyttäminen on velvoitettu Kapa-laissa.

Valtiokonttorin sivuille on koottu käyttäjätarinoita, joissa eri organisaatiot kertovat palvelun hyödyntämisestä ja käyttöönoton sujumisesta. Traficom ja Turku jakoivat tarinansa keväällä, ja nyt joukkoon saatiin myös Kajaanin kokemukset.

Helppoa, nopeaa ja turvallista

Kajaanin kaupungissa venepaikan voi maksaa Suomi.fi-maksut-palvelussa. Kuvassa paikkatietoinsinööri Jaakko Heikkinen.

Kajaanin kaupungissa venepaikan voi maksaa Suomi.fi-maksut palvelussa. Kuvassa paikkatietoinsinööri Jaakko Heikkinen.

Digitaalisten palvelujen käyttöönotossa Turku on edelläkävijä, joka on halunnut tehdä kaupunkilaistensa arjesta mahdollisimman helppoa. Suomi.fi-maksujen käyttöönotto on osa tätä kokonaisuutta. Kajaanissa Suomi.fi-maksuja lähdettiin puolestaan kokeilemaan matalalla kynnyksellä. Rohkaisevien ensikokemusten jälkeen maksut-palvelua on laajennettu venepaikkojen lisäksi myös muihin palveluihin.

”Voin suositella tätä kyllä ainakin julkisen sektorin toimijoille. Kun rakentaa hyviä digitaalisia asiointipalveluita ja ottaa siihen vielä Suomi.fi-maksamisen kylkeen, niin lopputuloksena on hyvä palvelu, joka on myös tätä päivää, paikkatietoinsinööri Jaakko Heikkinen Kajaanin kaupungista tiivistää.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin potentiaalisia asiakkaita taas ovat kaikki suomalaiset. Suomi.fi-maksut palvelun ansiosta esimerkiksi ajoneuvon rekisteröinti ja siihen liittyvät maksut sujuvat verkossa kätevästi vaikka kotisohvalta. Yhteistyössä muiden viranomaisten, sidosryhmien ja asiakkaiden kansa Traficom on mukana rakentamassa digitaalista Suomea.

Tutustu Suomi.fi-maksut palvelun käyttäjätarinoihin Valtiokonttorin verkkosivuilla.

Anni Koskinen Valtiokonttorista

Anni Koskinen Valtiokonttorista luotsaa Suomi.fi-maksut palvelun käyttöönottoja.

Suomi.fi-maksut käytössä jo 63 organisaatiossa

Suomi.fi-maksut palvelun on ottanut käyttöönsä jo yli 60 organisaatiota. Lisäksi nykyiset käyttäjät laajentavat parhaillaan sen käyttöä useampiin palveluihinsa. Palvelujen sähköistäminen ja verkkomaksamisen käyttöönotto on kustannustehokas ratkaisu organisaation tuottojen keräämiseen.

”Verkkomaksaminen poistaa muun muassa tarpeen järjestää kalliit myyntilaskutuksen ja saatavien valvonnan prosessit. Lisäksi Suomi.fi-maksujen keskitetty hallinnointi Valtiokonttorissa säästää organisaation taloushallinnon resursseja”, kertoo palvelun käyttöönotoista vastaava Anni Koskinen Valtiokonttorista.

Liity mukaan digitalisoimaan Suomea ja lue lisää Suomi.fi-maksut palvelun käyttöönotosta Suomi.fi-palveluhallinnasta.

Lisää uutisia aiheesta: Tutustu Suomi.fi-maksujen käyttäjätarinoihin

Suomi.fi-maksut

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset