Hyppää sisältöön

Yhteistyössä asiakaskokemusta parantamassa

Asiakaskokemuksen ymmärtäminen ja kehittäminen ovat Valtiokonttorille tärkeitä. Yksi uusi askel tällä saralla on Valtiokonttorin syyskuussa aloittama yhteistyö Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen kanssa. Yhteistyön tavoitteena on kehittää asiakaskokemusta ja sujuvoittaa työtapaturmakorvausprosessia.

Yhteistyön ensimmäiset askeleet otettiin syyskuussa, kun Valtiokonttorin edustajat pääsivät vierailulle Vantaan pääpoliisiasemalle. Valtiokonttorilaiset kertoivat tilaisuudessa mm. poliisien työtapaturmaturvasta lain ja tilastojen näkökulmasta. Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen edustajat puolestaan kertoivat työsuojelusta ja työtapaturmaprosessista heidän näkökulmastaan.

”Lähdimme poliisilaitoksena mielellään mukaan tekemään yhteistyötä Valtiokonttorin kanssa. Näen tässä pelkästään hyviä mahdollisuuksia asioiden kehittämisessä aivan uudelle tasolle. Yhteistyössä on voimaa,” toteaa ylikomisario, työsuojelupäällikkö Timo Leppälä Itä-Uudenmaan poliisilaitokselta.

Yhteistyö on jatkunut Valtiokonttorin toteuttamalla asiakaskyselyllä, jonka saivat vastattavakseen kaikki Itä-Uudenmaan poliisilaitoksen yli 800 työntekijää. Kyselyllä kerättiin tietoa muun muassa siitä, kuinka hyvin poliisit tuntevat Valtiokonttorin heille tarjoamat palvelut. Vastauksia saatiin yli 300 ja työ saadun datan käsittelemiseksi on jo aloitettu.

Yhteistyö jatkuu vuoden 2023 aikana muun muassa poliisin tulokasinfotilaisuuksissa, johdon suunnittelupäivillä sekä Valtiokonttorin työstäessä asiakaskyselyn vastauksissa esiin nousseita kehityskohteita.

Muuta aiheeseen liittyvää

◄ Kaikki uutiset