Hyppää sisältöön

Reaaliaikatalouden tilannehuone: Sähköistä hankintasi! -webinaari osa 1

13.10.2021 09:30-11:00

Järjestäjä:Valtiokonttori, Yrityksen digitalous -hanke
Paikka:

Teams

Lämpimästi tervetuloa osallistumaan Sähköistä hankintasi! -webinaarisarjan ensimmäiseen osaan! Sähköistä hankintasi! -webinaarisarja on osa Yrityksen digitalous -hankkeen työtä, ja sen tarkoituksena on edistää hankintojen sähköistämistä Suomessa. Kaikille avoimissa webinaaritilaisuuksissa myös osallistujat pääsevät vaikuttamaan kehitystyön eri sisältöihin.

13.10. järjestettävä webinaarisarjan ensimmäinen osa ”Mitä ja miksi?” koostuu alun tilannekatsauksesta sekä sitä seuraavasta työpajasta, jossa on tarkoitus yhdessä työstää hankintaprosessin kansallista mallia. Tarpeen mukaan tilaisuudessa myös sovitaan jatkotyöstämisestä toimivan lopputuloksen aikaansaamiseksi. Työpajassa syntyvää mallia käytetään pohjana seuraavissa työpajoissa, joissa esimerkiksi luodaan tekniset ohjeistukset tietojen siirtymiselle organisaatioiden välillä.

Tilaisuus on tarkoitettu liiketoiminnanprosesseista vastaaville yritysten tai julkisen sektorin organisaation edustajille, hankintapäälliköille, tai muille hankintaprosessin sähköistämisestä kiinnostuneille.

Ohjelma: 

Tilannekatsaus:

  • Yrityksen digitalous -hankkeen esittely
  • Ajankohtaista hankintaprosessin sähköistämisestä:
    • Kehitystyöstä ja valvonnasta vastaavan viranomaistahon ”PEPPOL Authorityn” perustaminen Suomeen
    • Koko Suomeen standardimuotoiset PEPPOL/UBL-hankintasanomat
  • Mitä kehitys tarkoittaa yrityksille?
  • Mitä kehitys tarkoittaa julkiselle sektorille?
  • Miten kehitystyöhön voi osallistua?

Työpaja:

  • Hankintaprosessin mallintaminen yhdessä prosessimalliksi
  • Pohdintaa: mitä liiketoimintasanomia on oltava käytettävissä, jotta malli toimii?

 

Tervetuloa mukaan! Ilmoittautumislinkin löydät tämän sivun alaosasta. Huomioithan, että alun tilannekatsaus nauhoitetaan ja nauhoitus julkaistaan Valtiokonttorin sivuilla. Työpajaosuutta ei nauhoiteta.

Lisätietoa:
Hankintaprosessin sähköistäminen on välttämätön edellytys suomalaisille yrityksille, jotta ne voivat jatkossakin toimia kilpailukykyisesti pohjoismaisten ja eurooppalaisten toimijoiden kanssa. Suomelle on ensiarvoisen tärkeää, että kaiken kokoiset suomalaiset yritykset voivat mahdollisimman joustavasti ja kustannustehokkaasti tarjota palveluitaan ja tuotteitaan, sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla. Valtiokonttori on mukana luomassa avoimia kansallisia ratkaisuja, joita eri kokoiset yritykset voivat toimialariippumattomasti soveltaa myös keskinäisessä liiketoiminnassaan.

Jos haluat yhteystietosi Sähköistä hankintasi! -webinaarisarjan postituslistalle, lähetä pyyntösi osoitteeseen rte@valtiokonttori.fi

Lisää hankintaprosessin sähköistämisestä voit lukea Valtiokonttorin sivuilta:
Peppol pähkinänkuoressa >
Peppolin prosessi- ja tietomallit pähkinänkuoressa >
Tilaus-toimitus-sanomanvälityksen sähköistäminen >

Ilmoittautumislinkki

Muuta aiheeseen liittyvää