Postin verkostopalvelu

Postin Verkostopalvelu on selainpohjainen ratkaisu, joka on tarkoitettu pienyrittäjien asiointikanavaksi. Palvelua voi käyttää kaikilla tunnetuilla selaimilla. Palvelun kautta voi lähettää verkkolaskuja kaikille niitä vastaanottaville yrityksille.

Verkostopalvelun käyttö edellyttää, että yrityksellä tai yhteisöllä on y-tunnus. Yrityksen/yhteisön nimenkirjoitusoikeutettu tunnistautuu palveluun omalla verkkopankkitunnuksella tai mobiilivarmenteella. Verkostopalvelun käyttö soveltuu vain suomalaisille yrityksille ja yhteisöille.

Verkkolaskun lähettäminen Verkostopalvelun kautta valtion virastoitlle on maksuton, mutta palvelun käyttöönotto edellyttää, että  palvelun asiointitilille tallennetaan vähintään 10 euro. Posti on ohjeistanut tallentamisen seuraavasti: "Siirrä rahaa asiointitilille verkkomaksuna tai tilisiirtona. Verkkomaksu näkyy asiointitilillä saman tien. Tilisiirrossa käytä yrityksesi viitenumeroa, muuten talletus ei näy asiointitililläsi. Tilisiirrossa siirrettävä summa näkyy asiointitilillä vasta viiveellä. Jos haluat nostaa rahat pois, maksamme ne pankkitilillesi 1-2 päivän kuluessa."

Verkostopalveluun kirjautuminen ja palvelun käyttöön liittyvät ohjeet sekä opetusvideot löytyvät Postin verkostopalvelun omalta sivustolta. Posti tarjoaa palvelun käyttöön liittyvän käyttötuen sähköpostilla, osoite yritysasiakaspalvelu(at)posti.fi (maksuton) ja puhelimitse numero 0200 77000 (puhelun hinta pvm/mpm ja se on käytettävissä arkipäivinä klo 8.00 - 16.00). Verkostopalvelun sivustolla voi asiakastukeen olla yhteydessä myös Chatin kautta.

Siirry verkostopalveluun: 

Postin verkostopalveluun
Verkostopalveluun >

Lisätietoja: verkkolaskutus(at)valtiokonttori.fi

Kohderyhmä: Virastot ja laitokset
Ydinprosessi: Talousjohtamisen tukeminen
Julkaistu 12.5.2016 klo 10.51 , päivitetty 3.1.2019 klo 16.33 Suomeksi   På svenska

Takaisin sivun alkuun