Tukea ja apua työhyvinvoinnin kehittämiseen

Työhyvinvoinnin kehittämistä ei voi ulkoistaa

Jokainen organisaatio vastaa itse työhyvinvoinnistaan ja sen jatkuvasta kehittämisestä. Työhyvinvoinnin kehittäminen on perustoimintaa, jota ei voi ulkoistaa esimerkiksi ulkopuoliselle konsultille, Kaiku-työhyvinvointipalvelutiimille eikä työterveyshuollolle. Se on jokaisen työyhteisön jäsenen, esimiehen ja koko organisaation johdon vastuulla. Se alkaa avoimesta keskustelusta, asioiden rakentavasta ja peittelemättömästä käsittelystä.

Kaiku-kehittäjä on työhyvinvoinnin asiantuntija

Organisaationne Kaiku-kehittäjä on oma käytettävissä oleva asiantuntijanne työhyvinvointiin liittyvissä asioissa. Syksyyn 2012 mennessä Valtiokonttori on kouluttanut jo lähes viisisataa Kaiku-kehittäjää, joista neljäsataa on edelleen valtion palveluksessa. Heitä toimii hyvin erilaisissa positioissa ja ammatikunnissa,kaikilla hallinnonaloilla. Heidän keskeinen tehtävänsä on toimia oman organisaationsa johdon, esimiesten ja henkilöstön tukena työhyvinvointiin liittyvissä kysymyksissä. Kaiku-kehittäjän toimintamahdolisuudet riippuvat pitkälti hänelle annetuista toimintavaltuuksista, tehtävänkuvasta ja työhyvinvointityöhön määritellystä työajasta.

Palvelujenvaihtopankista voi löytyä myös kaipaamaanne asiantuntemusta >

 

Julkaistu 8.11.2012 klo 10.32 , päivitetty 27.12.2012 klo 13.02
Suomeksi   På svenska   In English

Takaisin sivun alkuun